Elke maand gaat Kontent Magazine op zoek naar koppels met ondernemersbloed. Teamwork, maar dan thuis.
Het Rock & Roll koppel
Met veel spanning zat heel Gent en omstreken te kijken naar de nieuwe reeks ‘Latem Leven’. De jetset, het is een wereld op zich die Jan Modaal meestal verfoeit maar o zo geïnteresseerd in is. Wat speelt er zich echt af achter die grote, smeedijzeren poorten? De waarheid is: niemand zal het ooit weten. Tenzij Latem zelf. Dat hoeft ook niet want als er een iets is wat de realityshow ons toont is dat de ondernemers en markante figuren zijn zoals u en ik: menselijk, hard werkend, genietend van de kleine en grote dingen des levens.
Uitkijkend naar een paar minuten rust per dag en het oog op een al dan niet groot pensioen. Productiehuis Heartmade zoemde in op een expeditie ‘herten kijken in de tuin’ of een cursus ‘zitballen opblazen’. Het kwam allemaal
aan bod. Maar Virginie Morobé is heus wel een heuse madam. Wij hebben het haar zelf gevraagd. Zij en haar man David Damman werden door ons aan de ondernemerstand
gevoeld.
Want een bedrijf runnen, dat doe je niet door naar herten te kijken.
Never waste a good crisis. Hoe heeft u de Coronacrisis aangepakt? Was COVID een zegen of een vloek.
Een zegen is het zeker niet, eerder een bevestiging van wat we zagen aankomen: er is een overaanbod in onze sector waardoor we, ipv sneller te schakelen, ons product, stapsgewijs, trager en meer doordacht op de markt moeten brengen. Het ‘positieve’ aan heel deze crisis is dat je een stap terugneemt en de zaken anders bekijkt. Het online verhaal kent iedereen ondertussen. Bij ons is er een enorme stijging in de verkoop. Maar dat ligt ook aan het feit dat mensen zien hoeveel energie wij erin steken.
David, een man in een wereld vol vrouwenschoenen: hoe overleef je dat? Wat zijn de pro’s & contra’s aan man zijn in een vrouwenwereld?
Dat gaat makkelijk hoor ! Het is heel leuk om met een mooi product bezig te zijn en vanuit een mannelijk oogpunt je steentje bij te dragen. Zonder seksistisch te willen zijn, maar mannen (of partners in het algemeen) vinden mooie schoenen een echte meerwaarde voor vrouwen. Vrouwelijkheid
uitstralen mag! Je zou versteld staan hoeveel mannen schoenen kopen en meekomen om schoenen te kiezen. Mannen geven meestal de doorslag en geloof me, ze kiezen meestal voor een hoge hak.
Wat zijn de toekomstplannen? En wat met het Knokke-verhaal?
Ondanks dat we nu 5 jaar bezig zijn, lijkt het alsof het nu pas begint. Mid december hebben we een shop-in-shop geopend bij één van onze klanten, Enes in Antwerpen. Hier werken we volgens het zelfde principe als in Knokke afgelopen zomer: een offline showroom als weerspiegeling van onze
online store. Hier kunnen klanten alle modellen zien, voelen en passen. In 2021 hebben we wilde plannen om deze shop uit te breiden en deze zomer staat Knokke opnieuw op het programma. Stay tuned!
Lukt het om steeds samen te werken? Wil je soms elkaars kop er niet van bijten? Wie vervult welke rol?
Virginie en ik werken heel goed samen. We zijn elkaars sparring partner, letterlijk en figuurlijk 😉 Wij toetsen af en beslissen alles samen waardoor we snel kunnen schakelen. Dat is het voordeel van een kleine structuur: Virginie houd zich vooral bezig met ontwerp, productie en visuele curatie. Ik doe al de
rest gaande van administratie, sales en pr. Meningsverschillen worden net iets anders uitgepraat tov andere ‘zakelijke’ partners, maar dat is heel normaal. We zouden het nooit anders willen.
Jullie schoenen hebben allemaal een verhaal, dat vertellen de hippe vrouwennamen die ze gekregen hebben. Waar komt die inspiratie voor al die namen? Hopelijk niet bij Stouterikje zijn nachtelijke escapades.
De meeste namen -onze artikelcodesverwijzen naar leuke vrouwen die we kennen. Die hebben uiteraard allemaal een verhaal of refereren naar een vrouw die een bepaald type schoen kan weerspiegelen.
Maar het kan ook anders: ‘Robien’ de naam van een van onze key-modellen is gebaseerd op mijn reactie toen ik het prototype op de designtafel zag verschijnen: ‘Trop bien!’ riep ik.
Wat betekent Latem voor jullie? Zo’n hip & trendy koppel zien wij eerder in ‘t Stad wonen. Is er een netwerk in Latem door het ons-kent-ons? Is dit ook een deel van jullie doelgroep?
Latem is een heel leuk dorp, met heel veel leuke mensen van allerlei alooi. Onskent-ons is het niet, maar er is wel een nauw contact met veel bewoners uit de gemeenschap. Uiteraard zijn de Latemnaars
een deel van onze doelgroep. Het feit dat je hier in het groen woont, maar toch relatief vlakbij alle grootsteden bent, is voor ons een pluspunt . De stad is leuk, maar de rust van “den buiten” evenzeer. For the record: wij wonen op grondgebied Sint-DenijsWestrem in het Parkbos, letterlijk op de grens met Latem.
Allegra wordt ook een echte madam. Gaat ze in de voetsporen van haar ouders treden? Is ze selfmade?
Oh dat is nog vroeg, laat ze eerst zelf maar uitzoeken welke weg ze uitwil en vooral genieten van haar jeugd. Wil ze later toch iets in onze richting gaan doen, dan weten mama en papa wel enkele do’s en don’ts. Vooral don’ts 🙂
Instragram met ballen: Op welke Instagram account zijn jullie stiekem jaloers?
Wij proberen met MOROBÉ vooral onze eigen stijl te ontwikkelen. Andere bedrijven inspireren ons maar wij hebben echt een persoonlijke visie op alles. Het merk mag vooral niet te braaf zijn. Braaf verkoopt
niet. Virginie spendeert veel tijd aan social media want zo inspireer je vrouwen, en hun partners, optimaal.
I believe an outfit should be based on the shoes, not the other way around.
Virginie Morobé
Het is mooi om te zien hoe de Latemse gemeenschap en de ondernemers aan elkaar hangen. Wie is er voor jullie een powerkoppel en waarom?
Hmmm dat is een moeilijke. Er eentje uitpikken zou de andere tekort doen, ik blijf liever Zwitserland. Ik vind trouwens dat alle koppels powerkoppels zijn, ieder vervult zijn of haar taak en dat is mooi.
Jullie zijn een rock & roll koppel dat vaak op hun buikgevoel afgaat. Wat zou je doen als je 100.000 € budget in je schoot geworpen krijgt?
Momenteel spenderen wij geen budget aan zogenaamde influencer marketing, dus mocht we een keer gek kunnen doen, zouden we het zeker eens willen proberen, enkel en alleen om te kijken wat de impact
hiervan is.
Als laatste: welk schoenenmerk hebben jullie nu nu aan?
Virginie: MOROBÉ, what else 😉
David : Acne Studio’s
Dag Virginie, Dag Stouterikje.